Powrót do bloga

Jak ubrać się do pracy – 5 trików

Firmowy dress code wydaje się nieco kłócić z chęcią wyrażania swojej osobowości i noszenia modnych, podkreślających indywidualność strojów. Jak zatem sprawić, aby w czasie wykonywania obowiązków zawodowych wyglądać profesjonalnie i elegancko, czując się jednocześnie pięknie, pewnie siebie i wygodnie? Zdradzamy 5 tricków modowych, które pozwolą to osiągnąć.

1. Diabeł zawsze siedzi w szczegółach

Jeżeli zasady dotyczące stroju nie są ściśle określone, zawsze bezpieczniej ubierać się klasycznie i stosunkowo skromnie. Nie oznacza to jednak, że dopuszczalne są tylko minimalistyczne, nudne i pozbawione smaku stroje. Za wygląd odpowiada bowiem wiele detali – fason, rodzaj materiału, rodzaj guzików. Nie istnieje jeden ustalony wzorzec klasyki – biała bluzka ma setki wariantów i warto znaleźć wśród nich taki, który dopasowany jest maksymalnie do naszego gustu.

To właśnie szczegóły sprawiają, że strój staje się ciekawy i niebanalny. Suwaki, przeszycia wykonane kontrastową nicią, delikatne marszczenia, interesujące wykończenie – sztuką jest właśnie wybrać taki model, który nie wyróżnia się krzykliwym kolorem czy głębokim dekoltem, ale eleganckimi „smaczkami”.

2. Nie bójmy się kolorów

„Służbowe” kolory nie mogą być krzykliwe. Nie oznacza to jednak, że do wyboru pozostaje tylko biel, czerń i granat. Stylizacje do pracy faktycznie lepiej utrzymywać w stonowanych barwach, ale ich wybór jest dość szeroki: praktycznie wszystkie odcienie brązów (od jasnych beżów po ciemną czekoladę), cała gama błękitów, eleganckie szarości, pastelowe róże, itp.

Nie trzeba też rezygnować z nieco odważniejszych barw, ale te powinny być tylko dodatkiem. Czerwień, zieleń czy ciemny fiolet są bardzo eleganckie i z powodzeniem nosić można paski, apaszki lub biżuterię w tych kolorach. Jest to ważnie nie tylko z powodów czysto estetycznych, ale też pozytywnie wpłynie na stosunki w pracy – unikanie kolorów sprawia, że zaczynamy sprawiać wrażenie ponurej i nudnej osoby, z którą nie warto lepiej się zapoznać.

3. Dodatki nadają stylizacji charakteru

W każdej stylizacji dodatki mają ogromne znacznie. W praktyce ten sam strój można w dowolnej chwili diametralnie zmienić, modyfikując zestaw akcesoriów. Służbowe dodatki oczywiście nie mogą być zbyt krzykliwe czy frywolne. Unikamy zatem błyszczących cyrkonii, masywnych naszyjników czy wiszących do samych ramion kolczyków. Prosta damska koszula czy klasyczna sukienka do pracy nie są bogato zdobione i nie potrzeba bardzo efektownych dodatków aby je ożywić. Znacznie lepiej postawić na delikatność i skromną elegancję.

4. Nie trzeba unikać wzorzystych materiałów

W pracy wszystko powinno iść gładko, ale niekoniecznie trzeba nosić ubrania z gładkich tkanin. Oczywiście, do sprawy podejść trzeba z głową. Na służbowym stanowisku źle widziane są awangardowe sukienki w kwiaty czy bluzki z nadrukami we wszystkich kolorach tęczy.

Na co zatem można sobie pozwolić. Pepitka, prążki, geometryczne desenie, drobne groszki – jeżeli desenie nie będą nazbyt infantylne, nie będą razić odważną kolorystyką i mocnymi kontrastami to na 90% sprawdzą się w pracy.

5. Skromnie, nie znaczy nudno

Nie trzeba za wszelką cenę dążyć do noszenia awangardowych stylizacji. Minimalizm również daje możliwość wyrażenia siebie i zachowania wytwornej elegancji. W modzie często „mniej” znaczy „lepiej”.

Wybierając strój do pracy, warto postawić na dopasowanie jego elementów do sylwetki i wybrać ubrania tuszujące mankamenty i podkreślające zalety. Skromny, klasyczny strój daje też więcej swobody i pozwala poczuć się w pracy wygodnie.

Tagi: , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *