I. UWAGI WSTĘPNE
Niniejszy regulamin określa zasady sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego działającego pod adresem www.wieszak-shop.pl
Właścicielem i prowadzącym w/w Sklep Internetowy jest Joanna Szwajnoch, której firma działa pod adresem: Zabrze 41-809, ul. Morciszka 11, zarejestrowana w CEIDG. NIP: 6482155186, REGON: 367393601. Dane kontaktowe do szybkiego kontaktu: telefon 733 777 420, adres poczty elektronicznej e-mail wieszakshop@interia.pl
Niniejszy regulamin stanowiący integralną część Transakcji pomiędzy Klientem a Właścicielem zostaje udostępniony zgodnie z wymogami art. 8 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144 z 2002 r., poz. 1204 z późn. zm.) a równocześnie (wraz z pozostałymi dokumentami sporządzanymi przy zawarciu Transakcji) stanowi wypełnienie obowiązku informacyjnego przewidzianego treścią art. 12 ust.1 oraz art. 18 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz.827).
Przed złożeniem zamówienia należy uważnie zapoznać się z treścią niniejszego regulaminu. Dokonując zakupu w Sklepie Internetowym Klient akceptuje postanowienia zawarte w niniejszym regulaminie.
II. DEFINICJE
Dla celów niniejszego regulaminu poniższe wyrazy i wyrażenia otrzymują następujące znaczenie:
-
Strona – serwis internetowy www.wieszak-shop.pl
-
Sklep Internetowy – prowadzony przez Właściciela w oparciu o Stronę serwis sprzedaży on-line, w ramach którego Klienci mają możliwość nabywania Towarów;
-
Towar– produkt oferowany Klientowi przez Właściciela za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
-
Klient – osoba fizyczna korzystająca ze Strony
-
Zamówienie – oświadczenie Klienta o zakupie Towaru oferowanego przez Właściciela za pośrednictwem Sklepu Internetowego, sporządzone przez prawidłowe wypełnienie formularza dostępnego na Stronie, wskazujące m.in. dane Klienta (a także ewentualne dane osoby działającej w imieniu Klienta) oraz Towar, który Klient zamierza nabyć od Właściciela za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
-
Transakcja – umowa pomiędzy Klientem a Właścicielem, której przedmiotem jest zakup przez Klienta od Właściciela Towaru zgodnie z postanowieniami niniejszego regulaminu, na podstawie Zamówienia złożonego przez Klienta i potwierdzonego przez Właściciela
-
Płatność – świadczenie pieniężne Klienta dokonywane z tytułu Transakcji;
-
Przelewy24–firma PayPro ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, Tel. +48(61)642 93 44, WWW: www.przelewy24.pl, e-mail: serwis@przelewy24.pl. PayPro SA- wpis do Krajowej Instytucji Płatniczej do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem podmiotu w UKNF IP24/214.
III. WYMOGI TECHNICZNE
-
W celu dokonania Transakcji Klient powinien dysponować urządzeniem z dostępem do Internetu (dla komputerów – przeglądarka internetowa w wersji aktualnej dla danego systemu operacyjnego; dla urządzeń przenośnych – aktualna wersja przeglądarki internetowej wbudowanej w urządzenie).
-
Klient korzystający ze Strony, zamierzający dokonać Transakcji powinien posiadać adres email.
-
Przesyłanie danych przez Klienta zabezpieczone jest protokołem SSL, co umożliwia przekazywanie informacji pomiędzy urządzeniem Klienta a Stroną w sposób zaszyfrowany.
-
W celu zabezpieczenia własnego urządzenia oraz informacji pozostawionych na Stronie Klient powinien postępować zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami bezpieczeństwa w sieci.
IV. WARUNKI KORZYSTANIA ZE STRONY PRZEZ KLIENTA
-
Celem korzystania ze Strony przez Klienta jest udzielenie mu informacji o ofercie Sklepu Internetowego oraz umożliwienie złożenia Zamówienia i dokonania Transakcji.
-
Przekazując swoje dane w ramach korzystania ze Strony, Klient ma obowiązek podawania informacji prawdziwych. Klient nie może przekazywać treści niezgodnych z prawem, a w szczególności:
-
treści powszechnie uznanych za obraźliwe lub sprzeczne z dobrymi obyczajami
-
treści zawierających informacje nieprawdziwe
-
treści zawierających informację niechcianą (tzw. spam)
-
treści oraz/lub plików, które mogą zakłócić prawidłowe funkcjonowanie Strony.
W przypadku naruszenia przez Klienta powyższych postanowień, Właściciel może zablokować dostęp Klienta do Strony, zablokować konto Klienta, a także powiadomić właściwe organy o stwierdzeniu lub podejrzeniu naruszenia przepisów prawa. Ponadto Właściciel może domagać się naprawienia szkody poniesionej w wyniku bezprawnych działań Klienta, a jednocześnie nie ponosi odpowiedzialności za jakąkolwiek szkodę poniesioną przez Klienta w wyniku jego działań niezgodnych z niniejszym postanowieniem lub innych działań stanowiących naruszenie prawa.
-
Spółka nie ponosi również odpowiedzialności za realizację Transakcji zgodnie z informacjami przekazanymi przez Klienta, jeżeli informacje te były nieprawdziwe (co w szczególności dotyczy adresu do doręczeń, numeru telefonu lub adresu email) i miało to wpływ na wykonanie Transakcji.
V. WARUNKI WYKONYWANIA TRANSAKCJI
-
Klient może dokonać Transakcji, składając Zamówienie przy użyciu formularza dostępnego na Stronie, z zastrzeżeniem postanowień poniższych.
-
Towar zamówiony w ramach Transakcji dostarczany jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Właściciel prowadzi za pośrednictwem Sklepu Internetowego wyłącznie sprzedaż detaliczną.
-
Sklep Internetowy oraz możliwość złożenia Zamówienia są co do zasady dostępne dla Klienta przez cały czas, tj. 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. O wszelkich planowanych przerwach w dostępie do Strony Klienci będą w miarę możliwości powiadamiani z odpowiednim wyprzedzeniem poprzez zamieszczenie informacji na Stronie.
-
Klient może dokonać zamówienia telefonicznie pod nr tel. 733 777 420 w godz. pon-pt od 9:00-18:00.
-
Towary oferowane przez Właściciela w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe, wolne od wad prawnych, wprowadzone na polski rynek zgodnie z przepisami prawa.
-
Wyjaśnianie wątpliwości i nieprawidłowości związanych ze złożonymi Zamówieniami lub wykonywaniem Transakcji możliwe jest od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy), w godzinach 9:00-18:00.
-
Klient składając Zamówienie szczegółowo określa cechy charakterystyczne zamawianego Towaru (w szczególności model lub rozmiar) zgodnie z treścią formularza. Jednocześnie Spółka informuje, że szczegóły wyglądu zewnętrznego Towarów (w szczególności kolory i odcienie) widoczne na urządzeniach Klienta (monitor, wyświetlacz) lub na wykonanych przez Klienta wydrukach przy wykorzystaniu urządzeń drukujących mogą różnić się od rzeczywistych, w zależności od indywidualnych właściwości i ustawień tych urządzeń.
-
W sytuacjach wzbudzających wątpliwość co do treści Zamówienia lub danych Klienta składającego Zamówienie, pracownik Sklepu Internetowego może skontaktować się z Klientem telefonicznie lub emailem w celu wyjaśnienia wątpliwości.
-
Przed dokonaniem wysyłki Towaru objętego Zamówieniem, Klient ma prawo odstąpić od Transakcji lub dokonać modyfikacji Zamówienia, składając oświadczenie woli w tym zakresie w formie wiadomości poczty elektronicznej wysłanej na adres email wieszakshop@interia.pl
-
Dostarczenie zamówionego Towaru następuje w terminie od 24 do 48 godzin w przypadku dni roboczych od daty złożenia Zamówienia i dokonania Płatności (w przypadku przesyłek „za pobraniem” – od daty złożenia Zamówienia. W przypadku niemożności realizacji Transakcji we wskazanym terminie Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o tym fakcie oraz o przewidywanym terminie wykonania Transakcji (który nie może być dłuższy niż 30 dni od daty złożenia Zamówienia), na adres e-mail wskazany w Zamówieniu. W takiej sytuacji Klient może dokonać modyfikacji Zamówienia w sposób uzgodniony z pracownikami Sklepu Internetowego lub odstąpić od Transakcji.
-
Sklep Internetowy może w wybranych przez siebie okresach sprzedawać oferowany Towar po obniżonych cenach tytułem promocji, przeceny lub wyprzedaży posezonowej, przy czym obniżone ceny wskazanych Towarów mogą obowiązywać w okresie wskazanym na Stronie lub do wyczerpania zapasów Towarów objętych obniżką ceny.
-
Zamówiony Towar dostarczany jest Klientowi przez doręczyciela wybranego przez Właściciela, (jednakże z zastrzeżeniem wybranej przez Klienta jednej spośród proponowanych przez Właściciela opcji dostarczenia, obejmującej również wysokość kosztów dostarczenia)na adres wskazany w Zamówieniu.
VI. CENY TOWARÓW I KOSZTY DOSTARCZENIA
-
Ceny Towarów oferowanych przez Spółkę w Sklepie Internetowym wyrażone są w walucie polskiej i obejmują podatek VAT.
-
Wiążące dla Stron są ceny obowiązujące w chwili składania Zamówienia przez Klienta nawet gdyby po złożeniu Zamówienia, a przed dokonaniem Płatności uległy zmianie.
-
Ceny Towarów dostarczanych w ramach Transakcji nie zawierają kosztów dostarczenia.
-
Koszty dostarczenia Towarów w ramach Transakcji ponoszone są przez Klienta, zgodnie z cennikiem tych usług dostępnym na Stronie. Koszty dostarczenia Klient pokrywa w chwili dokonywania Płatności.
VII. DOKONYWANIE PŁATNOŚCI
-
W ramach wykonania Transakcji, Klient może dokonać Płatności w jednej z następujących form:
-
płatność kartą (Visa, MasterCard) za pośrednictwem serwisu internetowego Przelewy24
-
płatność „on-line” za pośrednictwem serwisu internetowego, z wykorzystaniem środków technicznych udostępnionych przez Przelewy24
-
przelew zwykły na rachunek bankowy Właściciela:
Bank Millennium 69 1160 2202 0000 0003 2557 9092
Joanna Szwajnoch, 41-809 Zabrze, ul. Morciszka 11
-
płatność „za pobraniem”, tj. dokonanie Płatności gotówką przy odbiorze zamówionego Towaru, do rąk doręczyciela, za pokwitowaniem.
-
Klient dokonujący płatności kartą, płatności on-line lub przelewu zwykłego, powinien dokonać Płatności w terminie 7 dni od daty złożenia Zamówienia. W przypadku upływu terminu, o którym mowa w poprzednim zdaniu, Właściciel uprawniony jest do odstąpienia od Transakcji.
-
Płatność uznaje się za dokonaną:
-
po autoryzowaniu Płatności przez Przelewy 24, w przypadku płatności kartą lub płatności on-line
-
po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym Właściciela, w przypadku przelewu zwykłego
-
z chwilą uiszczenia odpowiedniej kwoty doręczycielowi Towaru w przypadku płatności „za pobraniem”.
VIII. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH. POLITYKA PRYWATNOŚCI
-
Dane Klienta, który złożył Zamówienie przetwarzane są w zakresie niezbędnym dla wykonania Transakcji, zgodnie z art. 18 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jedn. Dz.U. z 2013 r. poz. 1422).
-
Dane Klienta mogą być przetwarzane w celach marketingowych oraz informacyjnych dotyczących oferty Sklepu Internetowego w zakresie, w jakim Klient wyraził na to zgodę, zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2014 r. poz.1182).
-
Transmisje danych dokonywane za pośrednictwem Strony chronione są przed dostępem osób niepowołanych (np. protokołem transmisji SSL).
-
Zabrania się przetwarzania i publikowania zdjęć znajdujących się w na stronie sklepu wieszak-shop.
IX. REKLAMACJE
-
Właściciel ma obowiązek dostarczyć Towary wolne od wad w rozumieniu art. 556 kodeksu cywilnego. Na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego dotyczących rękojmi za wady oraz określonych poniżej, Klient ma prawo złożenia reklamacji.
-
Zgłoszenie reklamacji przez Klienta może następuje poprzez przesłanie Właścicielowi e-maila z dokładnym opisem Uszkodzenia zakupionego towaru na adres wieszakshop@interia.pl. Zgłaszając reklamację Klient powinien w szczególności określić swoje żądanie związane z wadliwością Towaru.
-
Różnice pomiędzy wyglądem Towaru dostarczonego w ramach Transakcji, a fotografią na Stronie, wynikające wyłącznie z właściwości urządzeń stosowanych przez Klienta (monitor, wyświetlacz, drukarka itp.), w szczególności różnice w odcieniach, mogą nie zostać uznane za obciążającą firmę wieszak-shop niezgodność Towaru z umową. W przypadku stwierdzenia tego rodzaju różnic (jeżeli powodują one u Klienta obniżenie lub brak satysfakcji z zakupu Towaru) Właściciel sugeruje Klientowi raczej skorzystanie z prawa zwrotu.
-
Warunkiem pozytywnego rozpatrzenia reklamacji jest wykazanie przez Klienta faktu zawarcia Transakcji. W celu sprawnego przebiegu procesu reklamacyjnego sugeruje się przesłanie wraz z reklamacją dowodu zawarcia Transakcji (najlepiej oryginału dowodu wpłaty, paragonu).
-
Klient wykonujący czynności z tytułu rękojmi zobowiązany jest dostarczyć wadliwy Towar na koszt Właściciela na adres: wieszak-shop Joanna Szwajnoch, 41-809 Zabrze, ul. Morciszka 11. Wykonywanie uprawnień z tytułu rękojmi uzasadniające obciążenie Właściciela kosztami dostarczenia Towaru ma miejsce jedynie w przypadku, gdy reklamacja Klienta jest uzasadniona. W przeciwnym przypadku kosztami dostarczenia Towaru obciążony zostanie Klient.
-
Właściciel rekomenduje Klientom dostarczanie reklamowanych Towarów zwykłą przesyłką pocztową (za potwierdzeniem nadania).
-
Reklamowany Towar powinien zostać dostarczony Właścicielowi w stanie kompletnym i czystym.
-
Właściciel ma obowiązek rozpatrzenia reklamacji do 14 dni od otrzymania wadliwego towaru.
X. ZWROTY TOWARÓW NIEZWIĄZANE Z WYKONYWANIEM UPRAWNIEŃ Z TYTUŁU RĘKOJMI
-
Klient ma prawo odstąpić od dokonanej Transakcji, składając w terminie 14 dni od daty objęcia w posiadanie Towaru będącego przedmiotem Transakcji, stosowne, jednoznaczne oświadczenie (na przykład w formie pisma wysłanego pocztą lub pocztą elektroniczną). Jeżeli Klient zdecyduje się wysłać oświadczenie pocztą, powinno być ono skierowane na adres:
wieszak-shop Joanna Szwajnoch
ul. Morciszka 11
41-809 Zabrze
Klient może również telefonicznie poinformować o odstąpieniu od umowy, Tel: 733 777 420.
-
Wykonując prawo odstąpienia Klient zobowiązany jest do zwrotu Towaru w stanie niezmienionym. Zwrot Towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Transakcji. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
-
Zwrot Towaru powinien być dokonany poprzez przesłanie Towaru na adres Właściciela opisany powyżej.
-
Wykonując prawo odstąpienia Klient powinien też wykazać fakt zawarcia Transakcji. Sugeruje się przesłanie Towaru oraz dowodu zawarcia Transakcji (dowodu wpłaty, paragonu) z dopiskiem na kopercie ZWROT.
-
Zwrot kwoty należnej Klientowi z tytułu odstąpienia od Transakcji następuje w terminie 14 dni od daty otrzymania zwrotu Towaru. Klient otrzymuje zwrot należnej mu kwoty na rachunek bankowy wskazany przez Klienta.
XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Wszelkie Transakcje dokonywane są między Klientem a Właścicielem.
-
Z uwagi na problemy z identyfikacją przesyłek przychodzących Właściciel sugeruje, aby Klient, który zamierza nadesłać przesyłkę „za pobraniem” lub na koszt odbiorcy (w warunkach w których koszt przesyłki obciąża Właściciela) uprzedził Właściciela o przesłaniu tego rodzaju przesyłki (w korespondencji elektronicznej na adres e-mail wieszakshop@interia.pl lub pod nr telefonu 733 777 420.
-
Zaleca się, by Klient dokładnie obejrzał przesyłkę bezpośrednio po jej doręczeniu, przed potwierdzeniem jej odbioru doręczycielowi, w celu ustalenia ewentualnych uszkodzeń mechanicznych Towaru (jego opakowania). W przypadku ewentualnych uszkodzeń mechanicznych Towaru (jego opakowania) zaleca się, by Klient zażądał od kuriera doręczającego przesyłkę sporządzenia protokołu oraz by podpisał protokół. W szczególności, gdy opakowanie przesyłki nosi ślady uszkodzenia, zaleca się by Klient przesyłki nie przyjmował, a o zaistniałej sytuacji niezwłocznie powiadomił Właściciela telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
-
Spory pomiędzy Klientem a Właścicielem, wynikające ze złożonego Zamówienia lub dokonanej Transakcji będą rozpatrywane przez sąd powszechny właściwy zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego.
-
Klient będący konsumentem w rozumieniu kodeksu cywilnego posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym w szczególności uprawniony jest do:
-
zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży (podstawa prawna: art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej [tekst jednolity Dz.U. z 2014 r. poz.148]).
-
zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu z przedsiębiorcą (podstawa prawna: art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej [tekst jednolity Dz.U. z 2014 r. poz.148]).
-
uzyskania bezpłatnej pomocy w sporze z przedsiębiorcą korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów (podstawa prawna: art. 39-42 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów [Dz.U. nr 50 poz.331]) lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich (podstawa prawna: art. 45 ust.1 pkt. 5) ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów [Dz.U. nr 50 poz.331]).
-
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
-
Niniejszy regulamin może być zmieniany przez Właściciela w drodze złożonego na Stronie oświadczenia o wypowiedzeniu dotychczasowych postanowień regulaminu obejmującego nową treść regulaminu lub jego poszczególnych postanowień. Jakiekolwiek zmiany regulaminu nie odnoszą skutku w stosunku do Transakcji już zainicjowanych poprzez złożenie Zamówienia – każdą Transakcję regulują postanowienia regulaminu obowiązujące w chwili złożenia Zamówienia.
-
Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 19.10.2017 roku.